روی خط آموزش

برای رشد در مسیر زندگی ، روی خط آموزش باشید

روی خط آموزش

برای رشد در مسیر زندگی ، روی خط آموزش باشید

تجربه کردن شخصی یا استفاده از تجربیات دیگران !؟
و اینکه چگونه این مهم محقق می شود :

کسی که کتاب میخونه ، در زندگی شخصی خودش زندگی و شرایط یک نفر دیگر زندگی می کنه ، یعنی چی ؟!
یعنی تجربیاتی که ان فرد در زندگیش تجربه کرده را تجربه می کنه بدون اینکه هزینه تجربه را پرداخته باشه
خوب باز این یعنی چی ؟
ببینید ، وقتی یک نفر ادعا می کنه صاحب تجربیات ارزنده ای هست یعنی اینکه یک موضوع را کاملا از صفر تا صد تجربه کرده ، یعنی یک کاری را انجام داده و نتیجه انجام آن کار را هم دیده و بعد ازآن به این موضوع واقف شده که این کاری که انجام دادم ، کار خوبی بود یا نه و حتی ممکنه چند سال بعد متوجه شده باشه که اون کار واقعا ارزنده بوده و یا صرفا در ان لحظه خاص و فقط از نظر خودش ارزنده بوده .
وقتی کتاب می خونیم بدون خرج هزینه عمر و هزینه های مادی دیگه هم می توانید به دستاورد حاصل نتیجه های بدست آورده شده از طرف نویسنده را به کوله بار تجربیات خودش اضافه کنه
بزارید راحت تر بهتون بگم ، یعنی در جسم خودش ، زندگی و روح اتفاقات کس دیگه ای را هم تجربه کرده و این یعنی برد واقعی
حالا شما بهم بگید حاضرید خودتون تجربه کنید یا از تجربیات افراد دیگه استفاده کنید ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

برنامه ریزی راهبردی سازمان به زبان ساده به این معناست که بدانیم چگونه تناسب بین اهداف و قابلیتهای سازمان را با بازار های درانتظار آن تطبیق دهیم 

 

مراحل برنامه ریزی راهبردی:

در دو سطح برنامه ریزی راهبردی قابل انجام است :

  1. سطح کلان شرکت 
  2. سطح واحد کسب وکار و محصول و بازار 

 در سطح کلان شرکت: 

  1. می بایست در ابتدا رسالت شرکت و
  2. چشم انداز شرکت در قالب اهداف و مقاصد کلی و
  3. تهیه فعالیت های کسب و  کار تعیین گردد .

در سطح واحد کسب وکار و محصول و بازار 

  1. برنامه ریزی بازار یابی و
  2. سایر راهبرد های عملیاتی مشخص گردد 

به چند مثال کسب وکار بازارمدار برای روشن تر شدن این مفهوم می پردازم 

                                      

شرکت آمازون دات کام       

فعالیت محصول مداری : فروشنده انواع محصولات از کتاب و سی دی تا لوازم خانگی و ...

تعریف بازار مداری : تجربه خرید اینترنتی را آسان و سریع و دلپذیر کرده ایم ، اینجا همان جایی است که هر آنچه را می خواهید پیدا کنید و بصورت برخط خریداری کنید .

 

فروشگاه وال مارت      

فعالیت محصول مداری : فروشگاه های تخفیف دار

تعریف بازار مداری : قیمت های پایین همیشگی ، ایجاد شانس خرید اقلامی که ثروتمندان می خرند برای عامه مردم 

 

دیسنی    

فعالیت محصول مداری : اداره کننده پار ک های سرگرمی 

تعریف بازار مداری : خیال پردازی ، مکانی که امریکا راهی می گشاید که باید بگشاید

 

شرکت رولون      

فعالیت محصول مداری : تولید کننده محصولات آرایشی 

تعریف بازار مداری : شیوه زندگی ، ابراز وجود و موفقیت و منزلت ، خاطره ، امید و رویا 

 

طراحی ترکیب فعالیتهای کسب وکار

 ترکیب فعالیتهای کسب وکار مجموعه فعالیتها و محصولاتی است که شرکت از بابت آنها تشکیل شده است.

 تجزیه و تحلیل ترکیب فعالیتها فرآیندی که مدیریت به کمک آن محصولات و واحدهای کاری تشکیل دهنده ی شرکت را ارزیابی میکند.

 

راهبرد بازاریابی مشتری مدار

  1. هدف گیری در بازار
  2. بخش بندی بازار
  3. تمایز و جایگاه یابی در بازار

به زبان ساده اگر بخواهیم به روش مشتری مدار بازار را تقسیم بندی کنیم باید ابتدا مشتریان هدف را مشخص کنیم و سپس بازار را بخش بندی کنیم و در نهایت برای مشتریان نسبت به محصول خود تمایز ایجاد کنیم و محبوب مشتری باشیم .

بطور مثال در فروش بیمه های زندگی ،

هدف فروش بیمه های زندگی به تعداد افراد بیشتر برای کمک به آنهاست 

در بخش بندی بازار بطور مثال به سراغ صنف ارایشگران می رویم 

و در بخش تمایز و جایگاه یابی ارایشگران مجرد را ابتدا بازار هدف می کنیم و بصورت تخصصی روی بازار جایگاه یابی می نماییم .

 

با من همراه باشید ، تا در ادامه بیشتر با مفهوم تخصصی بازار یابی اما به زبان ساده آشنا شوید .

 

نویسنده و گردآورنده : شقایق جرسی
بیزینس کوچ ، مدرس و مربی بازاریابی و فروش
مدیر ارشد شرکت بیمه 

 

 

 

  • شقایق جرسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی