انواع روش های بازاریابی
چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۶ ب.ظ
بازار یابی انبوه:
تعیین بازار هدف گروهی
بازار یابی خرد:
تعیین بازار هدفمند و کوچک
بازار یابی انبوه:
اصول حاکم در بازار یابی انبوه:
باور به این اصل که همه آحاد مردم می توانند ، مشتری تلقی گردند
عدم انتخاب بازار هدف و درنهایت تعریف گروهی از مردم به عنوان بازار هدف
عدم تعریف نیازهای مشتری و ارائه بیمه زندگی به ایشان بر اساس آن نیازها
معایب بازار یابی انبوه
عدم بهره گیری حداکثری از قدرت ابزارهای تبلیغاتی
تولید فروشنده های اتفاقی (کریستف کلمبی)
ارائه پیام بازار یابی غلط در زمان غلط ، مکان غلط، و به مشتری غلط
بازار یابی خرد
نوع دیگری از بازار یابی است که در آن با شناسایی درست بازار هدف و تجزیه و تحلیل آن ، تک تک زیر شاخه ها و زیر مجموعه هایش مشخص گردیده و به بازارهای کوچکتری تبدیل میگردند که در نهایت به یک بازار تعریف شده و مشخصی به نام نانو بازار تبدیل می گردد.
اصول حاکم در بازار یابی خرد
هیچ تجارتی وجود ندارد که بتواند برای همه مردم همزمان همه چیز را در داخل خود جای داده باشد
امکان تعریف گروه معین از مردم به عنوان بازار هدف
تعریف نیاز های مشتری و ارائه بیمه زندگی به ایشان بر اساس نیازها
خصوصیات بازار هدف
تمامی اعضا گروه یک نیاز ضروری برجسته و بارز دارند
اعضا گروه به راحتی قابل شناسایی و دسترس می باشند
گروه به اندازه کافی بزرگ است
مردم در این گروه به هم نزدیک هستند
اعضا گروه دارای منابع مالی قابل دسترس هستند
نویسنده و گردآورنده : شقایق جرسی
بیزینس کوچ ، مدرس و مربی بازاریابی و فروش
مدیر ارشد شرکت بیمه
- ۰۰/۰۳/۰۵